dinsdag 7 januari 2014

Van je passie je werk maken! (gastblog)

door Ties Lagraauw

Toen wij in 2009 onze eerste reis door Azië maakten, hadden we nooit gedacht dat we vier jaar later de website Azië-Expert zouden opzetten. Sterker nog, we hadden nooit gedacht dat we hier überhaupt ons werk van wilden maken. Van je passie je werk maken, is het mooiste wat er is. Maar het klinkt ook makkelijker dan het is. Reizen is niet moeilijk, niet voor ons in ieder geval. Mensen persoonlijk enthousiasmeren is eveneens prima te doen, als je zelf gek bent van reizen. Maar hoe maak je een unieke website waar je jouw passie voor reizen kan overbrengen?

In 2013 kwam de website online en het was naar ons idee de mooiste en beste website over reizen naar Azië! Toch was er die twijfel. Is de website uniek genoeg? Wat zijn de uitbreidingsmogelijkheden? Hoe blijven wij innoveren ten opzichte van andere reiswebsites en belangrijker, hoe zorgen we er voor dat we onze rekeningen kunnen betalen? Stuk voor stuk punten waar wij ons niet mee bezig hielden, tijdens het vastleggen van de domeinnaam Azië-Expert.nl. Wij willen met deze website, onze passie, kennis en ervaringen delen met jullie. Maar hoe doe je dat? En met wie? En waar te beginnen?

Wie uniek wil zijn, moet opvallen en blijven innoveren. Innoveren is een mooi woord, met tientallen interpretaties. De mooiste betekenis die wij vonden was; 'een op de markt gerichte vernieuwing'. Maar hoe konden wij met Azië-Expert, een (unieke) reiswebsite over Azië, een vernieuwing brengen op een overvolle markt?! Wij hebben kennis van reizen, maar hadden hulp nodig met het uniek maken van ons concept.

Ideality bracht ons de uitkomst. Zij kijken kritisch naar je bedrijf of idee en geven advies over wat je beter zou kunnen doen. Na een inspirerend gesprek waar gelijk al een boel nieuwe ideeën naar boven kwamen, besloten we een quickscan te laten uitvoeren. Hierin beoordeelt Ideality je product op vier vakgebieden: marketing, ontwerp, organisatie en financiën. Door de duidelijke aanpak en inzichten van Ideality, waren wij in staat onze passie te vertalen naar een professionele website. De quickscan gaf ons inzichten over punten waar we zelf over heen keken en gaf ons het duwtje in de juiste richting. Een aanrader voor iedere beginnend ondernemer!

Ties Lagraauw is mede-eigenaar van Azië-Expert. Meer informatie op
www.azie-expert.nl of via Twitter: @AzieExpert

Meer informatie over ideality: bezoek onze website www.ideality.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten